maandag 6 oktober 2008

Geen onteigening zonder billijke vergoeding

Van de namiddag de vriend doctoor op bezoek gehad. Niet dat het met mijn gezondheid slecht gaat, het betrof een gewoon vriendenbezoek en eigenlijk was de staat van de vriend zorgelijk. Hij zag zonet 15.000 euro geërfd spaargeld die hij in Fortis aandelen gestoken had verdampen op de beurs. Nochtans had hij ze nog niet zolang geleden aangekocht in drie schijven. Eerst tweemaal aan een koers van 13 euro en tenslotte nog een schijf aan een koers van 10 euro. Mijn gesprekspartner was daarbij overtuigd dat hij ze aan een bodemkoers gekocht had. Zelf ben ik klant bij Dexia en ik kon mijn vriend vertellen dat ik mijn Dexia aandelen nog aan 20 euro gekocht had, terwijl ze nu nog amper aan 7 euro staan, waarop mijn vriend me de hand drukte. Nogal berouwvol klopte mijn vriend zich op zijn eigen borst; het is mijn eigen schuld, ik had maar niet zo hebzuchtig en inhalig willen zijn.

Op zo'n momenten probeer je je vriend natuurlijk op te beuren. Het filmpje dat ik gevonden had op Youtube en wilde laten zien leek hem niet echt op te vrolijken, terwijl het voor mij keer op keer een ROTFL is.

Mijn vriend bleek eerder geinteresseerd in het nieuws heet van de naald in en uit een aggregator. Nadien ging hij terugzitten en was hij weer de patronizerende doktor van weleer. Welwillend liet ik me het hele verhaal van de leeggemaakte doos Fortis maar weer opdissen.

Dat kan een maatschappij toch niet maken dat men zijn waardevolste actica; de kernactiviteiten vervreemd die het voorwerp uitmaken van het maatschappelijk doel zonder een buitengewone algemene vergadering daaromtrent bijeen te roepen. Heb je misschien al eens contact gezocht met Deminor, dat is een belangenvereniging voor kleine beleggers en minderheidsaandeelhouders opperde ik dan maar.

Mijn vriend had een patient om 17 h en verbaasde zich dat de tijd zo snel voorbijgegaan was en verliet me om 17h02.

Geen opmerkingen: